És el moment dels fets concrets: volem un pla integral per a la promoció del barri de la Malva-rosa amb participació veinal

Es constitueix el grup de treball sobre la Malva-rosa entre l’Ajuntament i l’Associació veïnal del barri. El veïnat reclama un pla integral amb mesures de reforç dels serveis públics i una intervenció en «Casitas Rosas»

Han participat tant l’alcalde com la vicealcaldessa, així com les regidories d’ecologia urbana, policia local, participació i benestar social. Per la part veïnal han estat dues dones veïnes del barri i membres de la Junta de l’associació.L’associació valora la constitució d’aquest grup de treball. Constatem que s’estan fent esforços per atendre les demandes del barri, i eixim de la reunió amb dates i compromisos concrets d’intervencions encara que fara falta continuar el treball. En particular vegem avanços en buscar solucions per a «Casitas Rosas». L’associació veïnal apostem per combatre el mercat de la droga i ajudar a construir un barri més inclusiu.

La presidenta de l’associació Esther Concepción ha manifestat que «hem trasmés a l’ajuntament que la degradació que pateix la Malva-rosa fruit de les necessitats d’un barri obrer com el nostre, agreujades pel

mercat de la droga, també és fruit de dècades d’abandonament per part de les administracions. Per tant ara cal una intervenció integral per unes places dignes en lloc de descampats, que aposte pels serveis públics, que combata el mercat de la droga, i que impulse infraestructures per al barri»

Pel que fa a la proposta de reurbanitzar l’avinguda Malva-rosa, des de l’associació valorem l’esforç de les propostes i els recursos per al barri, però cal remarcar que el barri necessita conèixer la proposta amb detall. En eixe sentit, la propera setmana convocarem assemblea veïnal amb la vicealcaldessa per a que presente el projecte i escolte les nostres reivindicacions.

L’associació veïnal de la Malva-rosa considera que per dur endavant un pla integral per al barri, caldrà que aquesta comissió tinga continuïtat en el temps i es faça amb participació veïnal. Perquè després de mesos de mobilitzacions al carrer, seguim apostant pel diàleg per resoldre els problemes del nostre barri. Anem a continuar la lluita per un barri digne, habitable i sense drogues.

Associació de Veïns/Veïnes i Amics/Amigues Malva-rosa «VA Malva»