PILAR SOLER MIGUEL (València, 1914 – 2006), patrona-fundadora de la Fundación Hugo Zárate

La imagen puede contener: 1 persona

PILAR SOLER MIGUEL (València, 1914 – 2006)

En els anys de la Guerra Civil forma part de Dones Antifeixistes, motiu pel qual al terme de la Guerra entra a la presó on naix la seua filla. En 1946 s’exilia i perd el seu lloc de funcionària de la Diputació on treballava.

En 1971 torna a Espanya i sol•licita el seu reingrés en la Diputació, incorporant-se als tres anys aproximadament de la seua petició.

Es va jubilar als 67 anys i forma part de l’Associació de Dones Democràtiques des de 1975, va treballar per a la legalització del divorci i en 1978 va fundar junt amb Ana Sabater l’Associació de Dones Separades i Divorciades de València.

Va formar part de la Plataforma de Dones per la Igualtat, de l’Associació de Dones Progressistes i de la Fundació per al Moviment Ciutadà Hugo Zárate.

En 2001 va rebre de les Corts Valencianes el premi 8 de Març per la seua incansable labor en la lluita pels drets de les dones.

#CarrersAmbNomDeDona #València #Feminisme #Igualtat