El veinat de la Malva-rosa reclama a l’alclade participar en un pla integral per a la promoció del seu barri

La reunió de Joan Ribó, alcalde de València, amb l’associació de la Malva-rosa és fruit de la demanda sostinguda pel veinat per un barri digne i habitable. Per això fa falta la seua participació en l’elaboració i desenvolupament d’un pla per al barri.

El problema de degradació que patix la Malva-rosa fruit de les necessitats socials d’un barri obrer com el nostre, agreugades pel mercat de la droga, és conseqüència en bona mesura també de dècades d’abandonament per part de les administracions. És un problema que requereix una intervenció que transforme en places dignes molts dels descampats del barri, que aposte pels serveis públics, que afronte el problema del mercat de la droga, que impulse noves infraestructures per al barri i que ens dote d’un centre cultural amb biblioteca.

És per tot això Marian, Esther i Elena, les tres veïnes que representen al nostre barri li han traslladat a l’alcalde dos idees ben clares: que necessitem un pla integral, i que no pot fer-se sense la participació del veïnat.

La presidenta de l’associació Esther Concepción ha manifestat sobre la reunió “eixim amb un sentiment agredolç de la reunió. Per una banda se’ns ha dit que faran en breu dos actuacions però ens ha faltat una major concreció i proposta amb dates d’actuació a mitja termini. Som conscients que és uns situació complexa però no lleva que ja siga hora de fer un pas endavant amb què, com i quan. No obstant això hem acabat amb el compromís de creació  d’una comissió amb les regidories (urbanisme, ecologia urbana i policia) implicades amb la Associació”

L’associació convocarà en les pròximes setmanes una assemblea veïnal per valorar les propostes presentades. Decidirem col·lectiva i democràticament quins seran les properes passes per impulsar les nostres demandes, per continuar la negociació, i en definitiva per continuar la lluita per un barri digne, habitable i sense drogues.

Associació de Veïns/Veïnes i Amics/Amigues Malva-rosa