Alerten que durant l’estiu augmentarà la degradació del barri de la Malva-rosa sense mesures de prevenció

L’associació veïnal de la Malva-rosa crida l’atenció sobre el perill d’augment de la degradació del barri durant l’estiu. Mentre el diàleg amb l’ajuntament està aturat des de fa mesos i el barri està fart de la situació, s’obri de nou el camí de la protesta.

La Junta directiva de l’associació veïnal de la Malva-rosa s’ha reunit per valorar la situació del barri davant el perill d’augment de degradació i abandonament que comença a patir el barri aquest estiu.

És un fet que ve repetint-se els darrers anys. Durant el període estival els recursos destinats al barri, tant pel que fa al control, la seguretat, la policia com els serveis socials, es redueixen considerablement. De fet, en bona mesuren es reorienten cap al control de la seguretat de les platges, deixant al veïnat que realment vivim a la ciutat sense una atenció necessària. Necessitem recursos per a tot l’any, però en estiu s’agreuja la situació.

Així ho hem contrastat recentment en la reunió mantinguda per l’associació de la Malva-rosa amb els responsables de la policia local de la zona, i així ha vingut ocorrent els darrers anys, provocant la mobilització social al llarg dels mesos de setembre i octubre.

Junt a aquest perill, l’associació alerta de l’aturada d’interlocució amb l’ajuntament. La darrera reunió interregidories junt a l’alcaldessa es va produir en gener. Després en el mesos de febrer i d’abril s’han produït visites de l’alcaldessa al barri per concretar i constatar la necessària i demandada reurbanització de la plaça 7 d’octubre (en concret a Casitas Rosas). Per molt positiu que haja sigut aquest primer pas, l’associació està demandant un pla integral per al barri i per a Casitas Rosas. No voelm visites “express”, sinó interlocució en una mesa de diàleg i acords concrets per millorar el barri. Des de la reunió interregidories de gener, on ens van dir que ens reuniríem un mes després, no tenim notícies ni d’aquest pla, ni de la resta de temes pendents, malgrat a haver-lo demandat repetidament.

Esther Concepción, presidenta de l’associació veïnal de la Malva-rosa ha assenyalat: “Des de la dècada dels 90, el veïnat de la Malva-rosa i, en especial les persones que habiten en Casitas Rosas, patim els problemes derivats del mercat de la droga. El procés de degradació urbanística i social s’ha agreujat com a conseqüència de les insuficients o nul·les intervencions de les administracions públiques”.

Des de l’associació venim fent propostes des de fa anys: volem un pla integral amb perspectiva social, educativa, urbanística, preventiva, que reforce els serveis públics. Per això es va convocar en el mes de març una jornada veïnal per tal de consensuar una fulla de ruta per a Casitas Rosas. Aquesta és la nostra proposta que la presentem amb el consens i la participació veïnal. Cal que l’ajuntament i altres administracions ens escolten.

Cridem al veïnat de la Malva-rosa estar alerta aquest estiu i preparar-se per a la mobilització a principi de curs. Volem una Malva-rosa habitable i amb justícia social, i no anem a parar.

Associació de Veïns/Veïnes i Amics/Amigues Malva-rosa