BLOG | Sin categoría

Ens ha deixat Teresa Maiques, històrica lluitadora veïnal de la Malva-rosa

L’Associació veïnal de la Malva recorda que Teresa va ser lluitadora antifranquista, presidenta de l’Associació de Veïns i presidenta del Centre de Persones Majors Malva-rosa, però sobretot va ser una dona càlida i oberta.

Teresa Maiques va anar a viure i treballar a França de jove on va conèixer a la seua parella Jose Luis Borbolla, amb la qual varen militar en les Comissions Obreres. També va col·laborar amb el PCE ajudant a la gent exiliada facilitant roba i tot tipus utensilis. També va participar en el Moviment Democràtic de Dones des de 1969.

En el barri de la Malva-rosa va ser fundadora de la cooperativa de  la “Asociación de Cabezas de família” del barri promotora de les vivendes conegudes com “les finques taronja” o “les finques dels comunistes”, així com en la creació de la primera escola infantil amb ajuda pública municipal que després esdevindria en l’Escoleta Malva-rosa. Més endavant, amb l’esclat de la lluita veïnal per la dignitat del barri de l’any 1991, del qual fem enguany 30 anys, va ser presidenta de l’Associació de Veïns Malva-rosa després de Hugo Zarate, on va treballar amb tenacitat i dedicació. Després va pasar a formar part del Grup de Dones Malva-rosa. Finalment va col·laborar amb el Centre de Majors Malva-rosa organitzant a les persones majors del barri preparant viatges i activitats, i on va ser presidenta en 2007, i vicepresidenta més endavant, fins a ser nomenada Presidenta d’Honor.

En general va ser una dona estimada al barri on tot el món la coneixia. Des de l’Associació veïnal de la Malva volem retre un homenatge a ella com a dona lluitadora del nostre barri com a forma concreta de recuperar la memòria d’un barri combatiu en un present que encara és de lluita.
Publicat per Amics de la Malva
  1. Isabel Says:

La conocí personalmente y era una persona luchadora y fabulosa. D.E.P TERESA